vrijdag 15 augustus 2014

Hoe het allemaal is begonnen

Bij mij is het allemaal begonnen eind 2012. Toen zag je overal bolletjes garen en toffe boekjes over gebreide en gehaakte spulletjes opduiken. Iedere keer zat ik al die boekjes te bekijken in de boekenwinkel, maar nooit kocht ik een boek of garen. Want ik dacht "dit kan ik niet".
Maar op een dag ben ik toch naar huis gegaan met een paar bolletjes katoen.
Bij mijn mama thuis gekomen, gevraagd of ze een priem kon opzetten en mij voordoen hoe dat breien toch weer ging, want het was toch al van mijn tien jaar geleden dat ik dit nog had gedaan.
Goed gekeken wat mama deed en dit nagedaan. En wonderwel lukte dit vrij goed. Mooi gelijkmatig zonder steken te laten vallen of in de draad te steken.
Dus thuis gekomen een mooie rechte lap afgemaakt. Maar ja... wat moet je dan met een gewone simpele rechte lap? Dus terug uitgetrokken :-)

2 opmerkingen:

  1. Leuk om te lezen dat je eigenlijk met breien begonnen bent en nu vooral haakt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) En ondertussen doe ik het allebei evenveel denk ik. ;-)

      Verwijderen