woensdag 20 juli 2016

Dinomat

Goedemiddag :-)

Hier is het al lekker warm. Te warm om iets in huis te doen. Stofzuigen ofzo ga ik dus niet doen. Maar een blogje schrijven moet wel lukken. ;-)

Bron: http://www.ravelry.com/patterns/library/josefina-and-jeffery-elephant-rug
Op facebook kwam ik een link tegen met gehaakte matten. De foto die er bij stond (zie hierboven) sprak mij aan en ik klikte er op. :-)


Al scrollend kwam ik deze dino-mat tegen. Direct wist ik, dit wordt een verjaardagscadeautje voor Thijs. Als cadeau wil hij altijd iets van dino's. Ik maakte hem al een dino-sjaal en dino-rugzak.


Het garen dat de ontwerpster voorstelde is hier in België niet makkelijk te vinden dus ging ik voor Katia planet in de kleuren 3964, 3978 en 3979.


Het haken ging lekker vlot, drie draden op haaknaald 10. Dat was op een wip en een hik af. ;-)


De stekels er aan naaien was iets anders. Zelf ben ik er niet zo tevreden van, maar ik ben altijd kritischer voor mezelf, dan dat andere zijn. Dus hopelijk vind Thijs het wel super. ;-)


Veilig vond ik de mat niet. Als je er ging op staan kon je er heel de kamer mee rond schaatsen. Ik zag Thijs al over de mat lopen en door de lucht vliegen.


Bij Ikea kocht ik deze antislip. Met een restje garen en een stopnaald naaide ik het er aan vast. Dit deel vond ik niet zo leuk om te doen, maar nu is het wel een 'veilige' mat. Ze 'plakt' tegen de grond en beweegt geen millimeter.


Goed wakker was ik precies niet toen ik aan het lezen was hoeveel garen ik nodig had. Want ik had garen over en nog geen beetje. Ik had veel te veel geel besteld. Dus besloot ik maar van de 'overschot' een granny-square deken te maken. Maar al hakend zag ik dat ik daar dan weer niet genoeg garen voor had. Dan is het maar een kussen hoes geworden. :-)


Nu nog een papiertje er rond en dan kan het naar Thijs, hij is zondag jarig. Hopelijk is hij er blij mee. En anders neem ik het terug mee en gaat het naar iemand dat het niet zo breed heeft. ;-)

Geniet van het zonnetje!
Carolien

8 opmerkingen:

  1. Hey Carolien,
    Wat een leuke ideeën. Die eerste foto heb ik vaker gezien, die is erg leuk. Maar de Dino is ook gaaf. Heel stoer :-)
    Fijne woensdag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die olifant is echt super schattig en lief. Echt iets voor een meisje. :-) Maar voor een jongetje mocht het wel iets stoerder zijn he. :-)
      Thijs was er super blij mee, hij was het zelfs als dekentje aan het gebruiken. :-)

      Verwijderen
  2. Wat een leuke mat en mooi kussen, dat moet goed komen met Thijs :) Alvast een gezellige verjaardag, groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is inderdaad helemaal goed gekomen. Thijs was helemaal in de wolken. Ofwel kan hij super goed acteren, ofwel was hij er heel blij mee. En aangezien hij 5 jaar is geworden, gok ik op het tweede. ;-)

      Verwijderen
  3. Ik vind de mat tof!! En ja, dat zou nogal wat zijn als hij met die mat door het huis zou glijden :-) Goed gevonden van die onderlaag.
    Je kussen is ook leuk, zo vrolijk!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, Sigrid. :-)
      Als je ooit zo een onderlaag nodig hebt, die van ikea kan ik je zeker aanraden. :-) Nu was de mat Thijs-proof. ;-)

      Verwijderen
  4. Dag Caroline,ik zie dat je de olifantmat gemaakt hebt heel mooi overigens.Zoals je misschien weet is er ook een kussen dat ben ik aan het maken maar ik zit vast bij de oren het lukt maar niet. Heb jij het kussen ook gemaakt of ken je het patroon en kun je misschien wat uitleg geven dat zou heel fijn zijn.Alvast bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey shelly. Ik heb enkel de dinomat gemaakt. De foto van de olifantenmat heb ik geleend van de echte ontwerpster. En het kussen heb ik ook niet gemaakt. Dus ik kan je spijtig genoeg niet helpen.
      Heb je al geprobeerd om contact op te nemen met de ontwerpster?

      Veel succes.
      Carolien

      Verwijderen