woensdag 30 november 2016

Babybooties voor Arthur

Goedemiddag


Zoals jullie ondertussen al wel weten, ben ik een paar weken terug voor de achtste keer tante geworden en voor de derde keer meter. En bij zo'n heugelijke gebeurtenis horen natuurlijk cadeautjes. Het babydekentje, Victor het vosje en Oscar de rammelaar hebben jullie al gezien. Maar ik maakte nog twee andere dingen. :-) Vandaag zal ik jullie de babybooties showen. :-)


Babybooties haken stond al een tijdje op mijn verlanglijsjte. En aangezien ik Sarah eens had horen zeggen dat ze dat wel mooi vindt. Vond ik dit een ideeal cadeautje voor het babytje in haar buik. (ja, ik had het idee al voor Arthur geboren was, maar heb ze pas gehaakt toen hij er al was. ;-))


Na wat zoeken op het internet kwam ik deze super schattige babybooties tegen. Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat deze voor babytjes van 6 - 12 maand zijn en gehaakt op haaknaald 4. Dus ik ging aan de slag met haaknaald 3, want Arthur was nog maar pas geboren. Dus ze mochten wel iets kleiner uitvallen.


Al hakend vond ik ze wel héél schattig worden. Dus eventjes aan mijn broer gevraagd hoe groot Arthur zijn voetjes zijn. Op dat moment waren ze 7,5 cm en mijn babybooties... ja die waren ook 7,5 cm. Dus een beetje klein. Maar ik vond ze zo schattig dat ik toch nog aan het tweede schoentje begon.


Aangezien het eerste paar te klein zou zijn, besloot ik om juist dezelfde schoentjes nog eens te haken. Maar met de XL-versie van het garen en naald 5. Een pak groter en waarschijnlijk te groot voor Arthur zijn mini voetjes. Maar daar zal hij wel in groeien. :-)


Ik zocht een leuk doosje om ze in in te pakken. Onderaan legde ik het grote paar, daarbovenop legde ik een schattig kaartje en daarboven kwam het kleinste paar. Op deze manier leek het mij wel leuk, je krijgt een paar schoentjes, je neemt het kaartje en ooh kijk nog een paar. ;-)

Geniet van het zonnetje!
Carolien

10 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend schattige booties! Daar zullen ze vast enorm blij mee zijn ;)

    Groetjes,
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, die kleine schoentjes kunnen ook dienen als superleuke decoratie op het kamertje! Want ze zijn zo mooi dat het bijna zonde is om te gebruiken :-)
    Ik heb het nog al eens gezegd, maar ik weet wel hoe het komt dat jij zo populair bent als meter ;-)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is inderdaad bijna zonde om ze te gebruiken, maar op die leeftijd groeien ze er zo snel uit, dat ze niet zullen verslijten. ;-)
      Hihi, zo lief van je, dank je Sigrid. :-):-)

      Verwijderen
  4. Wat een super schattige booties. Super lief. Zo heeft Arthur lekker warme voetjes ;-).
    Fijne donderdag.

    lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schattige booties in mooie kleuren. Leuk idee om beide maten schoentjes zo in één doos in te pakken.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen