vrijdag 14 april 2017

mega ijsje

Goedemiddag allemaal :-)

Momenteel ben ik met een heel deel breiprojecten bezig en het zijn er precies allemaal vrij grote of misschien niet echt groot, maar wel die veel tijd in beslag nemen. Daarom dat jullie de laatste tijd zo weinig van mij lezen. ;-)


Afentoe heb ik dan wel eens zin in een klein, snel, leuk projectje. En ijsjes zijn altijd goed, is het nu om ze op te eten of om te haken, dat maakt niet zo veel uit. ;-)


Dus ik dook in mijn doos met scheepjes stonewashed xl. Want ik hou van mega ijsjes. ;-) En koos voor een bol aardbei, pistache en marsepein en daarbovenop een beetje chocoladesaus. Onder al die bollen kwam nog een hoorntje.


In het echt zou ik deze combinatie nooit nemen, ik hou meer van chocolade. Maar om te haken ziet deze combinatie er veel leuker uit dan eentje met drie bollen chocolade en chocoladesaus. ;-)


Het hoorntje ga ik nog inpakken en dan geef ik het straks af bij mijn favoriete ijsjeszaak, Vaniglia!!!

Dit wil je in het echt NIET meemaken. Je lekkere ijse dat in het gras valt.

Extra info:
Patroon: het gratis ijsjes patroon vond ik hier. Ik maakte al de bollen even groot.
Garen: Scheepjes Stonewashed XL 860 Rose Quartz (18 gram), 859 New Jade (15 gram), 849 Yellow Jasper (15 gram), 862 Brown Agate (7 gram) en 861 Pink Quartzite (15 gram)

Veel plezier met paaseitjes rapen!
Carolien

P.S.: Zondag was ik heel ijverig bezig aan mijn wieberdekentje, ik vertelde jullie er hier en hier al eens over. Maar terwijl ik bezig was, zei mijn lieve man, wordt dat niet wat klein? Dus ja... Nu ga ik eerst nog een deel wiebers moeten haken vooraleer ik het kan af maken en aan jullie kan showen. ;-)

6 opmerkingen:

  1. Wat leuk zo'n ijsje! Uw favo ijsjeszaak gaat dit super tof vinden! Toch lief van uw man dat hij meedenkt wat uw dekentje betreft. Valt natuurlijk te zien voor wat dit dekentje gaat dienen ( of heb ik dit gemist? )
    Wens jullie een fijn paasweekend toe!
    Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. :-) Super lieve man heb ik. En hij denkt altijd mee met mijn haak- en breiwerkjes, als ik weer eens niet kan beslissen welke kleuren ik ga gebruiken. ;-)
    Het dekentje ben ik gewoon aan het maken om 1 soort katoen op te gebruiken en ik hoopte dat ik met al deze bolletjes een babydekentje kan maken. Nu kan het zijn dat ik nog een paar andere bolletjes moet bijnemen. Maar dat kan geen kwaad. :-)
    Fijn weeekend!
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lekker ijsje. Super sweet. Jammer dat het de komende dagen niet echt ijsweer is, maar goed. Zo'n ijsje is altijd goed.
    Fijn weekend en veel plezier met al die paaseieren hihi.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super! Ik hou ook van chocolade ijs ;-)
    En mijn dochter zei vroeger altijd dat ze een ijsje met 10 bollen wou, dus ik zal haar straks jouw creatie eens laten zien! Wie weet moet ik dan ook eentje haken, haha.
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mmm ziet er zelfs lekker uit!!
    Wat leuk dat je deze cadeau geeft aan je favorite ijssalon! Vinden ze vast erg leuk!

    Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk ijsje! Helemaal leuk dat je hem weggeeft aan je favoriete ijssalon, zullen ze vast bij mee zijn!

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen