maandag 20 oktober 2014

Cadeautjes Thibaut

Zoals jullie in een vorig bericht konden lezen, is een van mijn broers pas papa geworden van Thibaut. Maar aangezien Thibaut een kleine deugeniet is, is hij te vroeg komen piepen op deze wereld en waren mijn cadeautjes nog niet af.

Dus ikke stresssss. Haken, breien, draden wegstoppen, ....

Hier is dan eindelijk het resultaat!

Eerst heb ik voor hem een muziekmobiel gemaakt voor boven zijn bedje/park.
Een mobiel maken leek mij wel superleuk om te doen. Maar zo een kale lege mobiel vinden was nog niet zo makkelijk, maar eindelijk na veel zoeken toch eentje ergens via een webshop gevonden en besteld.

Wat ga ik er aanhangen??? Oooh ja, inderdaad die superleuke bijtjes/rupsen/vlindertjes van lilleliis, die kan je in zo veel leuke kleurencombinaties maken.




In het midden moet ook wel iets komen anders is het nogal leeg. Wat past er goed bij bijtjes/rupsen/vlindjertjes? Inderdaad een bloemetje. Maar hoe moet ik dat maken? Op internet aan het zoeken naar een leuk patroontje, maar spijtig genoeg niets te vinden naar mijn goesting. Een paar testjes gemaakt, maar dat trok allemaal op niets. Na nog wat nadenken heb ik dan maar een stuk of twaalf konijnenoren gehaakt en een platte bol voor in het midden. Eh voila, een mooie bloem! :-)



De armen van de mobiel nog omhaken, dan is hij minder kaal!

Eh voila, het resultaat. :-) Cool he, al zeg ik het zelf!



Als tweede cadeautje heb ik een babydekentje gebreid.
Dit is het allereerste deken dat ik ooit heb gemaakt en ik was blij dat het klaar was, met breinaald 4 gaat het precies niet zo vlot vooruit als ik zelf had gehoopt.
Maar ik ben wel heel blij met het resultaat.

Na x-aantal uur zwoegen had ik toch al een klein stukje.
Voor de goede kijkers onder jullie, inderdaad er zit een foutje in. Maar op die manier zie je dat het 'handmade' is. ;-)


Ooh kijk het is al groter geworden!


Tadaa, af!!


Zie hoe gezellig dat ze er bij zitten :-)


Hopelijk gaat Thibaut er ook veel plezier aan beleven.

Met Thibaut gaat ondertussen alles goed. Hij is al 5 cm gegroeid en 800 gram bijgekomen, dus hij is super goed bezig. :-)

Een fijne haakweek voor iedereen.
Groetjes
Carolien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten